Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) są wykorzystywane do mierzenia skuteczności osiągania celów przedsiębiorstwa. Z tego względu istotne jest, aby znaleźć oprogramowanie umożliwiające stałe monitorowanie KPI biznesu. Warto koncentrować się na tych kluczowych wskaźnikach efektywności, które mają dla Twojego biznesu największe znaczenie. Ten fakt jest uzależniony m.in. od specyfiki działalności, specjalizacji zatrudnionych pracowników, zastosowanego systemu motywacyjnego, czy też firm z którymi Twój biznes współpracuje. 

Większość dostępnych na rynku aplikacji swoją przewagę konkurencyjną upatruje w agregowaniu KPI.  Z różnych narzędzia z których już zapewne korzystasz, jak chociażby Google Analytics, Adwords, Facebook.

 

Autor

Krzysztof Janik

controlling, controlling finansowy dla sprzedawców, wdrożenie controllingu, konsultant biznesowy, controlling w firmie

Na podstawie badań przeprowadzonych wśród organizacji Young Entrepreneur Council (YEC), która skupia uznawanych za najbardziej obiecujących młodych przedsiębiorców, uzyskano listę rekomendowanych narzędzi do monitorowania KPI. W efekcie sporządzono wybrano listę poniższych aplikacji.

Do zestawienia najważniejszych wskaźników KPI w zupełności wystarcza zwykły arkusz kalkulacyjny, co jest moim ulubionym rozwiązaniem. Dzięki temu mogę łączyć dane z dowolnej liczby źródeł, łatwo się mini dzielić i każdy wie, jak go używać. Aktualizacja danych w raporcie KPI nie zajmuje więcej niż 2h miesięcznie, dzięki czemu sprawnie można uzyskać podstawę do podjęcia racjonalnych decyzji zarządczych.

Aplikacja umożliwia czytelną wizualizację wybranych KPI wykorzystywanych w biznesie. Narzędzie umożliwia integrację KPI z ponad 60 innych narzędzi oraz arkuszy kalkulacyjnych. Posiada dodatkowo API.

Umożliwia tworzenie dedykowanych kokpitów dla każdego pracownika, departamentu, firmy. Takie rozwiązanie przedstawia perspektywę 360 stopni, która buduje większą odpowiedzialność pracowników w osiąganiu celów biznesu.

4. Grow

Prosta w użyciu aplikacja, umożliwiającą połączenie się m.in. z Google Analytics, AdWords, Facebook, Quickbooks celem stworzenia swego rodzaju deski rozdzielczej z KPI.

Narzędzie do analityki danych i zaangażowania klientów / dostawców w tworzenie KPI. Posiada intuicyjny interfejs oraz dwie cechy szczególne odróżniające to rozwiązanie od pozostałych, a mianowicie: raportowanie w czasie rzeczywistym i łączenie danych. Łączy się z takimi narzędziami jak: Excel, Google Analytics i Salesforce.

6. Olation

Rozwiązanie działa na wielu platformach oraz umożliwia predykcję danych na kolejne okresy. Agreguje dane z rozbudowanych arkuszy kalkulacyjnych.

Umożliwia dostęp do różnych danych celem uzyskania informacji na temat testowanych strategii marketingowych. Oprogramowanie dostępne w chmurze, co powoduje że umożliwia dostęp do danych z niemalże każdego miejsca. Z dostępnych danych można przygotować intuicyjne grafiki.

8. StatsMix

Automatyzacja raportowania KPI oraz współdzielenia się nimi z innymi członkami zespołu (w tym z partnerami biznesowymi).

Narzędzie umożliwia śledzenia KPI firmy opartych na realizowanych zadania, jak również podzadaniach.

10. Leadin for WordPress

Generowanie bazy danych i analiz na temat leadów. Dedykowane dla osób pozyskujących leady z wykorzystaniem WordPress.

Agreguje informacje i przesyła na koniec dnia maila z czynnościami zrealizowanymi danego dnia. Następnego dnia mam pełną świadomość co każdy z członków mojego zespołu zrealizował. Narzędzie umożliwia dzielenie się i śledzenie informacjami na temat zrealizowanych zadań przez członków zespołu na rzecz osiągnięcia zakładanego poziomu KPI. Eksponuje te osoby, które w największym stopniu przyczyniają się do realizacji KPI biznesu.

Udostępnia pulpit z analitykami niezbędnymi do zarządzania stroną internetową. Agreguje przeszło 12 narzędzi, w tym m.in. Moz Analytics, Open Site Explorer, Followerwonk, dzięki czemu przyczynia się do poprawy efektów z SEO, prowadzenia mediów społecznościowych, brandingu, budowania linków do strony oraz content marketingu.

Prezentuje KPI dotyczące wydarzeń oraz mediów społecznościowych.

Monitorowanie sprzedaży oraz działań marketingowych. Integruje CRM i COS. Umożliwia sprawdzenie w dowolnym momencie, jakie interakcje ma każda z osób odpowiedzialnych za sprzedaż z klientami oraz informuje o tym czy Ci klienci odwiedzają stronę www firmy oraz które treści interesują ich w największym stopniu.

✔ Czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności?

✔ Jakie są najczęściej wykorzystywane wskaźniki KPI w obszarze: finansów, sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, e-commerce, SaaS?

✔ Jak dobrać wskaźniki KPI dla biznesu?

✔ Czym jest zasada SMART pomocna w wyznaczaniu KPI?

✔ Przykłady sformułowania wskaźników KPI

✔ Praktyki wyznaczania KPI dla biznesu w 6 krokach

✔ Praktyki wyznaczania KPI dla pracowników

Przejdź do publikacji

Więcej wartościowej treści