Zarządzanie firmą B2B jest zdecydowanie bardziej racjonalne w sytuacji, w której przy podejmowaniu decyzji zarządczych opierasz się na konkretnych danych liczbowych. Szczególnie wartościowe są nie tylko dane dotyczące uzyskanych wyników ale przede wszystkim planowanie umożliwiające podejmowanie decyzji z wyprzedzeniem oraz wyznaczanie celów KPI (kluczowych wskaźników efektywności) dla pracowników oraz partnerów biznesowych.
Aby efektywnie zarządzać czasem, biznesem, dostępnymi zasobami oraz współpracownikami warto skoncentrować się na planowaniu oraz pomiarze poniższych wskaźników efektywności:
Controlling / Wskaźniki KPI dla usług B2B | Data opublikowania: 2 lut 2018 r. | Data aktualizacji: 22 gru 2020 r.
Raport zarządczy do monitorowania KPI
✔ 3 dashboardy KPI
✔ 9 modułów analitycznych
11 wskaźników KPI


Kluczowe Wskaźniki Efektywności dedykowane dla firmy usługowej B2B.
✔ Koszt aktywności użytkowników
Wskaźnik przydatny do oceny efektywności osób/partnerów zaangażowanych do prowadzenia profilu w mediach społecznościowych, realizujących kampanie google adwords, ukierunkowanych na zwiększenie zainteresowania biznesem.
✔ Współczynnik zaangażowania
Miara dedykowana dla osoby odpowiedzialnej za UX strony/aplikacji. Prezentuje ile osób, z tych które wykazały zainteresowanie stroną/aplikacją, wykonało oczekiwane działanie na stronie/aplikacji.
✔ Współczynnik konwersji
Obrazuje liczbę pozyskanych klientów do liczby osób które skontaktowały się z osobą odpowiedzialną za pozyskanie klienta.
✔ Koszt pozyskania klienta
Agreguje dane dotyczące wszelkich wydatków poniesionych celem pozyskania klientów oraz liczby pozyskanych klientów.
✔ Koszt utrzymania pracownika
Miara przedstawiająca jaki jest faktyczny koszt ponoszony przez firmę z tytułu zatrudnienia pracownika.
✔ Przychód generowany przez pracownika
Możemy rozpatrywać z punktu widzenia przychodu uzyskanego z konkretnego projektu, od konkretnego klienta, czy też w określonym czasie. Niezbędne są w tym przypadku dane dotyczące uzyskanego przychodu w podziale na projekt, klienta, miesiąc oraz czas zaangażowania konkretnego pracownika w daną aktywność, czy też w danym okresie.
✔ Dochód generowany przez pracownika
Ta informacja agreguje dwa poprzednie wskaźniki i jest wyliczana jako różnica między przychodem wygenerowanym przez pracownika, a kosztem utrzymania pracownika. Może został wyliczona zarówna z punktu widzenia aktywności dla konkretnego klienta, projektu, czy też konkretnego projektu.
✔ Efektywny czas pracy
Pomocne w uzyskaniu wyników tego wskaźnika są narzędzia do mierzenia i monitorowania czasu pracy, które zostały przedstawione pod poniższym linkiem.
✔ Koszt nieefektywności
Odzwierciedla koszt utraconych możliwości z tytułu niepełnego wykorzystania dostępnych zasobów w firmie zarówno ludzkich, jak też rzeczowych.
✔ Rentowność projektów
Informuje o tych projektach które przynoszą największą korzyść dla biznesu z uwzględnieniem wydatków poniesionych na realizację projektu.
✔ Rentowność klientów
Mając ograniczone zasoby w firmie, kluczowe jest aby te dostępne uzyskiwały jak największą efektywność. Niezbędne jest w tym zidentyfikowanie, którzy klienci są najbardziej opłacalni dla biznesu z punktu widzenia uzyskanych korzyści i czasu zaangażowanego na uzyskanie tych korzyści.
Podejmowanie decyzji w biznesie na podstawie konkretnych danych liczbowych zwiększa efektywność biznesu, skuteczność podejmowanych decyzji, bezpieczeństwo, racjonalność gospodarowania swoimi aktywami, rentowność biznesu i realizowanych inwestycji.
Dyrektor finansowy na godziny
Misja | Maksymalizacja potencjału firm poprzez skuteczne zarządzanie finansami.
Wychowywałem się wśród przedsiębiorców, mój Dziadek był przedsiębiorą, mój Tata jest przedsiębiorcą, przechodząc przez nie jeden kryzys. Praca z przedsiębiorcami jest moją pasją.
+12 lat rozwijania kompetencji w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw. Dostępne bio.
+4 lata realizacji usług dla przedsiębiorców. Poznaj historię moich początków w biznesie tutaj.
+65 zrealizowanych narzędzi analitycznych w excelu dla biznesu począwszy od spółek z Grupy Kapitałowej PGE po startupy technologiczne.
Controlling | Controlling finansowy | Dyrektor finansowy na godziny | Konsultant biznesowy | Plan finansowy | Prognoza finansowa | Case studies | Wdrożenie controllingu | Wdrożenie controllingu w firmie produkcyjnej | Modelowanie finansowe | KPI | KPI przykłady | Wskaźniki KPI w sprzedaży | KPI sales velocity | Raportowanie zarządcze | Dashboard KPI
FIRMA
KONTAKT


